3.10.06

see you next spring...


At the risk of revealing the excitement that is my life these days there's not much I like better than watching my quilt go round and round in the frontload washer at the Thach Hut. It's just as mesmerizing as the first time. Washed it again today and now will put it away til spring. Sad! But well... All the more reason to make another sometime soon.

Happy sigh.

And before any of you start wondering about our household hygiene habits here at Ross Sq. I'll tell you I've been changing sheets regularly and gently vacuuming the quilt but don't want to wash it too often to avoid wear as much as possible... Which is slightly perverse as the main impetus for the thought of making one in the first place was because Aunt Edie's was starting to wear and I thought I should make a practice quilt to get my head around the mechanics and I'd be able to use it as my main summer quilt (assuming it turned out at least mildly presentable) thereby saving Aunt Edie's for occasional use. Since the new one would just be a trial piece I figured I would be able to wash the crap out of it. Famous last words... Who knew the new quilt would turn out So Fricking Rockin'?! So along with the new quilt a new dilemma was born. Would that all life's problems were so dire...

3 commentaires:

Jessica a dit…

Hi I am writing on your blog instead of going to work. Neat, huh? I am just so not in the mood to go today. That's not good.

Poor quilt, everyone will miss it at Ross I am sure. Especially the one that loves tents.

I haven't been online much because I am just so tired of reading when I come home that all I do is cook, clean up, watch a movie and hit the hay. It is not the most exciting.

superstar a dit…

g découvert robert evans ,graçe a " the kid stays in the picture "et g été scotché devant l'écran tellement il étais bien monté se documantaire sur lui,puisqu tu es une "ricaine" a leur actuel comment son vu les européen?

Susan a dit…

ben, super, la tu me poses une quasi-colle... l'opinion des ricains sur les peens? :) ce serait tout un dissert... disons que l'opinion est plutot bonne mais comme tout, tu aurais des opinions differentes dans des coins differents et dans des tetes differentes aussi... la ou je suis (sud - alabama) il faut avouer que les gens n'ont pas bc d'opinion sur qui que ce soit a part eux-memes... ben si il y a des gens qui sont plus ouverts que ca mais je dirais que la majorite ne l'est pas (et comme je suis dans une ville universitaire, oui la plupart des gens qui pensent a autrui sont les academiques...) aussi j'ajouterais a tout cela que pour bc de gens dans cet etat (qui est un peu beaucoup conservateur et qui adore l'imbecile qui habite la maison blanche en ce moment) que s'ils ont une opinion sur les autres dans le monde c'est toujours en conjonction avec les activites des USA et comment ces actions sont prises/interpretees par le reste du monde, et, dans le cas ou ces actions sont disputees, l'opinion de la plupart du public ici chez moi c'est que les USA ont raison (n.b. que moi je suis dans la minorite ici qui n'est pas du tout d'accord avec ce gouvernement - depuis des annees et dans bc d'autres questions d'ailleurs comme l'attention qu'il donne aux problemes des pauvres, etc., dans le pays, etc.)

oh la la! excuse-moi l'oration! me voila pas trop contente avec le coin dans lequel je me trouve actuellement... d'autant plus je suppose, ayant habite dans des endroits bc plus liberaux ou au moins ouverts (ils en existent ici, je te jure!)